16. srpna 2016

Evo VII (2001–03)

Ve své sedmé edici uvedené v roce 2001 se Lancer Evo VII dočkal výraznějších změn. Mezinárodní automobilová federace FIA přinutila Mitsubishi, aby pro závody WRC připravila vozy podle pravidel WRC místo dosud uplatňovaných pravidel pro skupinu A. Evolution VII vycházel z větší platformy Lancer Cedia a v důsledku toho byl těžší než Evolution VI. Na podvozku použilo Mitsubishi řadu vychytávek. Byl přidán aktivní středový diferenciál a vpředu se objevil spirálovitý diferenciál s omezenou svorností. Točivý moment byl zvýšen na 385 Nm, výkon dvoulitrového turbomotoru zůstal oficiálně na 280 k (206 kW).

V roce 2002 byla vyrobena omezená série Lanceru Evolution VII ve verzi GT-A (foto) s automatickou převodovkou. V GT-A byla použita pětistupňová automatická převodovka INVECS-II Sport-Mode přivedená k dokonalosti v modelu Mitsubishi Galant VR-4. Pro GT-A byly upraveny převodové poměry. Kromě automatu, poprvé použitého u Evo, mělo GT-A řadu dalších úprav interiéru i exteriéru. Zvenku upoutávala pozornost 17palcová kola z hliníkové slitiny s diamantovým vzorem, nově tvarované světlomety a bezbarvá zadní světla. Zákazník si mohl vybrat provedení bez zadního spoileru, s krátkým spoilerem (jako Lancer Cedia) nebo velkým spoilerem ze standardního modelu Evolution VII. Z přední kapoty zmizely větrací otvory a změnil se tvar předního nárazníku (bez mlhovek) a masky chladiče. Uvnitř mělo GT-A na výběr velurová, kožená nebo Recaro sportovní sedadla.Automatická převodovka měla tzv. "fuzzy logiku", která byla schopna reagovat na styl jízdy řidiče a podle toho upravila časování řazení. Převody mohly být voleny i manuálně tlačítky + a - na volantu,  stejně jako u většiny převodovek Tiptronic. Automat ubral motoru kolem 8 koní na výkonu, ale zvýšil komfort řízení vozu. Lancer Evo VII GT-A s rozvorem náprav 2625 mm a délkou 4455 mm dosahoval maximální rychlost 250km/h.

Žádné komentáře:

Okomentovat