Ve své sedmé edici uvedené v roce 2001 se Lancer Evo VII dočkal
výraznějších změn. Mezinárodní automobilová federace FIA přinutila
Mitsubishi, aby pro závody WRC připravila vozy podle pravidel WRC místo
dosud uplatňovaných pravidel pro skupinu A. Evolution VII vycházel z
větší platformy Lancer Cedia a v důsledku toho byl těžší než Evolution
VI. Na podvozku použilo Mitsubishi řadu vychytávek. Byl přidán aktivní
středový diferenciál a vpředu se objevil spirálovitý diferenciál s
omezenou svorností. Točivý moment byl zvýšen na 385 Nm, výkon
dvoulitrového turbomotoru zůstal oficiálně na 280 k (206 kW).
V
roce 2002 byla vyrobena omezená série Lanceru Evolution VII ve verzi
GT-A (foto) s automatickou převodovkou. V GT-A byla použita pětistupňová
automatická převodovka INVECS-II Sport-Mode přivedená k dokonalosti v
modelu Mitsubishi Galant VR-4. Pro GT-A byly upraveny převodové poměry.
Kromě automatu, poprvé použitého u Evo, mělo GT-A řadu dalších úprav
interiéru i exteriéru. Zvenku upoutávala pozornost 17palcová kola z
hliníkové slitiny s diamantovým vzorem, nově tvarované světlomety a
bezbarvá zadní světla. Zákazník si mohl vybrat provedení bez zadního
spoileru, s krátkým spoilerem (jako Lancer Cedia) nebo velkým spoilerem
ze standardního modelu Evolution VII. Z přední kapoty zmizely větrací
otvory a změnil se tvar předního nárazníku (bez mlhovek) a masky
chladiče. Uvnitř mělo GT-A na výběr velurová, kožená nebo Recaro
sportovní sedadla.Automatická převodovka měla tzv. "fuzzy logiku", která byla schopna
reagovat na styl jízdy řidiče a podle toho upravila časování řazení.
Převody mohly být voleny i manuálně tlačítky + a - na volantu, stejně
jako u většiny převodovek Tiptronic. Automat ubral motoru kolem 8 koní
na výkonu, ale zvýšil komfort řízení vozu. Lancer Evo VII GT-A s
rozvorem náprav 2625 mm a délkou 4455 mm dosahoval maximální rychlost
250km/h.
Žádné komentáře:
Okomentovat