16. srpna 2016

Evo VI (1999–2001)

Další vývoj sportovního vozu Mitsubishi Lancer Evolution se v šesté generaci soustředil hlavně na zvýšení spolehlivosti motoru a zlepšení jeho chlazení. Evo VI (foto) dostalo mj. větší chladič oleje, nové písty a verze RS turbinové kolo ze slitiny titanu a hliníku. Jedinou viditelnou změnou na karoserii bylo zmenšení mlhovek v předním nárazníku a jejich přemístění do stran. Zlepšilo se tím proudění vzduchu k motoru a brzdám. K verzím GSR a RS přibylo RS2, což bylo RS s několika vylepšeními z GSR. V menší sérii byl vyroben model RS Sprint, odlehčený a vyladěný britskou firmou Ralliart na maximální výkon 334 k (246 kW).V roce 1999 měl premiéru speciál Lancer Evolution VI Tommi Mäkinen Edition, pojmenovaný podle finského rallyového jezdce Tommiho Mäkinena, který v letech 1996 až 1999 vybojovat pro Mitsubishi s vozy Lancer Evolution III až VI čtyři tituly v mistrovství světa v rallye (WRC) jezdců. V roce 1998 se navíc podílel na získání titulu v šampionátu výrobců. Mäkinenovo Evo VI mělo odlišný přední nárazník, červeno-černá sedadla Recaro s Mäkinenovým logem, bílá 17palcová kola Enkei a kůží potaženou řadicí páku a volant Momo.

Žádné komentáře:

Okomentovat