16. srpna 2016

Evo V (1998–99)

Když pro mistrovství světa v rallye (WRC) vytvořila FIA v roce 1997 novou třídu World Rally Car, přepracovalo Mitsubishi model Lancer Evo IV podle nových specifikací a v lednu 1998 představilo Lancer Evolution V (foto). Nejvýraznější změnou na karoserii byly rozšířené podběhy kol a nový zadní spoiler z hliníkových plechů s nastavitelným sklonem, kterým se dal měnit přítlak zadních kol. Rozvor byl rozšířen o 10 mm a průměr kol se zvětšil na 17 palců. Verze GSR měla nyní lepší sedadla Recaro.Řadou úprav prošel i motor. Zvýšila se trvanlivost vaček, písty byly odlehčeny a řídicí jednotka nyní využívala flash ROM. Výkon motoru zůstal oficiálně na 280 koních, ale ve skutečnosti byl vyšší. Točivý moment se zvýšil na 373 Nm při 3000 otáčkách. Evo V využívalo konstrukční platformu CP9A. Hmotnost vozu se zvýšila jen nepatrně.

Žádné komentáře:

Okomentovat