wallpapers, video, news, information, cars race, zajímavosti, tapety, závody, motorsport, on-board,
16. srpna 2016
Evo IV (1996–98)
Popularita sportovního vozu Lancer Evolution neustále v celém světě
rostla a proto Mitsubishi přikročilo ve čtvrté generaci (foto) k
výrazným změnám. V použité platformě CN9A byl motor a převodovka s
rozvodovkou (transaxle) otočeny o 180 stupňů, čímž se zlepšilo rozložení
hmotnosti. Verze RS byla určena pro závodní účely a měla přední
diferenciál s omezenou svorností a vzadu třecí diferenciál LSD. Na výběr
byla 16 nebo 17palcová závodní kola z lehkých slitin. Model RS měl
přídavné výztuhy za přední maskou a na dně zavazadlového prostoru,
zpevňující podvozek. Na přání mohl být vybaven klimatizací. Nové
turbodmychadlo typu twin scroll pomohlo zvýšit výkon motoru na 280 k (206 kW) a točivý moment na 330 Nm.Evo IV se odlišovalo od svých předchůdců velkými kruhovými mlhovkami,
zabudovanými do předního nárazníku (u verze RS za příplatek) a nově
tvarovanými zadními světly ze šesté generace sedanu Lancer. Čtvrtá
generace byla o něco těžší (GSR vážilo 1345 kg), ale tento handicap
vyvážil výkonnější motor. Verze GSR se vyvážela na dolarový trh s
levostranným řízením. Deset tisíc vyrobených vozů Lancer Evolution IV se
velmi rychle prodalo.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat