16. srpna 2016

Evo IV (1996–98)

Popularita sportovního vozu Lancer Evolution neustále v celém světě rostla a proto Mitsubishi přikročilo ve čtvrté generaci (foto) k výrazným změnám. V použité platformě CN9A byl motor a převodovka s rozvodovkou (transaxle) otočeny o 180 stupňů, čímž se zlepšilo rozložení hmotnosti. Verze RS byla určena pro závodní účely a měla přední diferenciál s omezenou svorností a vzadu třecí diferenciál LSD. Na výběr byla 16 nebo 17palcová závodní kola z lehkých slitin. Model RS měl přídavné výztuhy za přední maskou a na dně zavazadlového prostoru, zpevňující podvozek. Na přání mohl být vybaven klimatizací. Nové turbodmychadlo typu twin scroll pomohlo zvýšit výkon motoru na 280 k (206 kW) a točivý moment na 330 Nm.Evo IV se odlišovalo od svých předchůdců velkými kruhovými mlhovkami, zabudovanými do předního nárazníku (u verze RS za příplatek) a nově tvarovanými zadními světly ze šesté generace sedanu Lancer. Čtvrtá generace byla o něco těžší (GSR vážilo 1345 kg), ale tento handicap vyvážil výkonnější motor. Verze GSR se vyvážela na dolarový trh s levostranným řízením. Deset tisíc vyrobených vozů Lancer Evolution IV se velmi rychle prodalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat