První generace modelu Lancer Evolution (foto) vznikla zabudováním
dvoulitrového přeplňovaného motoru s rozvodem DOHC a pohonu všech kol z
modelu Galant VR-4 do samonosné karoserie sedanu Lancer páté generace,
vyráběného od roku 1991. Od sériového sedanu se Lancer Evolution I s
rozvorem 2500 mm a vnějšími rozměry 4310/1695/1395 mm (d/š/v) lišil
pozměněnou přídí s velkými vzduchovými otvory v předním nárazníku,
žaluziemi na kapotě a velkým spoilerem na zádi. Do prodeje přišel v roce
1992 v provedení GSR a RS. RS byla ochuzená verze postrádající
elektricky ovládaná okna a sedadla, zadní stěrač atd. Místo 15palcových
kol z hliníkové slitiny mělo provedení RS ocelová kola a místo
diferenciálu s omezenou svorností VLSD (Viscous Limited Slip Rear Differential) mělo "jen" diferenciál LSD (Limited Slip Differential). Obě verze používaly pětistupňovou manuální převodovku. Mitsubishi Lancer Evolution I GSR vážil kolem 1240 kg a vpředu napříč
uložený turbomotor Mitsubishi 4G63T s objemem válců 1997 cm3, maximálním výkonem 247 k (182 kW) při 6000 min-1 a největším točivým momentem 309 Nm dosahovaným při 3000 min-1
uděloval vozu maximální rychlost 228 km/h. Tento motor používaly i vozy
Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon a Plymouth Laser (spolupráce s
Chryslerem). Za dva roky bylo prodáno (převážně v Japonsku) kolem 5 000
vozů Lancer Evolution. K homologaci ve skupině A WRC přitom stačilo 2500
vyrobených vozů.
Žádné komentáře:
Okomentovat